ProgRock.org.pl

Switch to desktop Register Login

News

Bydgoski zespół Alhena zakończył pracę nad swoją płytą. Obecnie trwają miksy zarejestrowanego materiału, jednak aby nie dać Wam za długo czekać, perkusista Alheny przygotował takie oto wideo, uchylając nieco rąbka tajemnicy. Brzmi zachęcająco.


 


 

Zespół Alhena tworzą: Marta Bejma (wokal), Piotr Kowalski (klawisze), Tomasz Bogulski (gitara), Piotr Grugel (perkusja) i Patryk Durko (bas).

alhena2017Grupa powstała w styczniu 2010 roku w Bydgoszczy, jako realizacja pasji tworzenia własnej wizji muzycznej osób, które spotkały się w chwili odejścia z poprzednich projektów muzycznych. Do życia powołali ją: Piotr Kowalski, Tomasz Bogulski, Piotr Grugel i ówczesny basista Robert Puk. Po kilku miesiącach poszukiwań wokalisty do zespołu dołączyła Katarzyna Dziemianowicz, a następnie Tadeusz Kołecki, który zastąpił Roberta. W tym składzie grupa rozpoczęła intensywne prace nad komponowaniem materiału, czego rezultatem było nagranie EPki, na której znalazło się pięć utworów. Nagrań dokonano w okresie lipiec-wrzesień 2011 w bydgoskim MG-Studio pod okiem Marcina Grzelli.
Po kilku koncertach promujących zarejestrowany materiał i ciepłym przyjęciu ze strony publiki, a także wielu przychylnych recenzjach w mediach zarówno krajowych jak i zagranicznych, zespół zdecydował się pracować nad materiałem na swój debiutancki album.
W marcu 2012 roku, po niemal dwóch latach współpracy Katarzyna Dziemianowicz zdecydowała się opuścić szeregi zespołu, a brakujące ogniwo, jeszcze w tym samym miesiącu, uzupełniła Natalia Bassak. Natomiast we wrześniu 2012 grupę opuścił basista, Tadeusz Kołecki, jednak w lutym 2013 lukę uzupełnił Grzegorz Ostrowski. Nie był to koniec zmian, bowiem we wrześniu 2013 roku rozeszły się drogi zespołu i wokalistki, Natalii Bassak. Również we wrześniu, brakującym i poszukiwanym "piątym elementem" została Marta Bejma. W tym składzie Alhena kontynuuje swoją działalność, pracując nad nowym materiałem i grając kolejne koncerty. Niestety w listopadzie 2014 rozchodzą się drogi zespołu i Grzegorza Ostrowskiego, a zaplanowane już koncerty gościnnie wspiera na basie Jędrzej Kołecki. W międzyczasie zespół rozpoczyna długo planowaną sesję nagraniową, rejestrując materiał na swój debiutancki album długogrający. Realizacją nagrań ponownie zajął się Marcin Grzella. Po przerwie w działalności koncertowej, związanej m.in. z sesją nagraniową, Tadeusz Kołecki ponownie zasila na pewien czas szeregi zespołu, ale w listopadzie 2015 Alhena rozstaje się z wokalistką Martą Bejmą (która pomimo odejścia wspiera zespół na koncertach i w studio). Po długo trwających zawirowaniach, we wrześniu 2016 dołącza do Alheny basista, Patryk Durko, zaś w lipcu 2017 Marta kończy pracę studio nagrań, po czym, decyduje się ponownie zasilić szeregi zespołu. Tak, oto, po licznych perturbacjach osobowych, skład zespołu stabilizuje się.

http://alhenaband.com
http://facebook.com/AlhenaPL

wtorek, 15 sierpień 2017 06:44
Czytaj więcej...

Zmiany w Akademii Menedżerów Muzycznych!

logo ammRekrutacja do 11. edycji Akademii Menedżerów Muzycznych trwa w najlepsze, tymczasem w samej AMM nastąpiły pewne zmiany – Przemek Kubajewski, który koordynował Akademię przez pierwsze cztery lata jej funkcjonowania, powrócił po kilkunastomiesięcznej przerwie do pracy.

Jesienią tego roku minie 5 lat odkąd powstała Akademia Menedżerów Muzycznych, także szkoła obchodzi swoją okrągłą rocznicę. To kolejna okazja dla organizatorów, żeby wdrażać nowe pomysły i udoskonalać swoje działania. Jak mówi Przemek Kubajewski, który wrócił do zarządzania Akademią: Bardzo się cieszę, że wróciłem. Powracam z nowymi pomysłami, które jeszcze bardziej usprawnią AMM i tym samym pomogą naszym absolwentom i uczestnikom w swojej pracy i zdobywaniu nowych umiejętności niezbędnych do pracy w branży muzycznej.

Dla uczestników kolejnej, 11. edycji, do której trwa rekrutacja, organizatorzy przygotowali nowe, ciekawe atrakcje. Na pewno pojawią się nowe zagadnienia poruszane na zajęciach. Także AMM współpracuje z kolejnymi festiwalami (m.in.z Ostróda Reggae Festival) – dzięki temu absolwenci i aktualni uczestnicy będę mogli nabrać nowych doświadczeń nie tylko podczas zajęć, ale także w praktyce działania.

Oprócz tego organizatorzy przygotowują nowe cykle merytoryczne. Cytując Przemka Kubajewskiego: Chcemy wskazać naszym użytkownikom nowe rozwiązania i możliwości pracy w branży muzycznej, dlatego już przygotowujemy materiały dotyczące m.in.: łączenia pracy menedżera z graniem w zespole/funkcjonowaniem jako artysta, rynku wtórnego sprzedaży płyt (jak młody artysta również może na tym zarobić), lub jak skorzystać z dobrego studia nagraniowego bez większych kosztów.

Organizatorzy przypominają, że rekrutacja jeszcze trwa, zajęcia zaczynają się w październiku. Wszystkie spotkania odbywają się w zaprzyjaźnionej z Akademią Uczelnią Łazarskiego. Cała edycja liczy łącznie 10 dwudniowych spotkań. Dla nowych uczestników, którzy zapiszą się w okresie wakacyjnym przygotowana jest zniżka, dlatego tym bardziej teraz zapraszamy do kontaktu mailowego ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ), telefonicznego (570026866) lub przez formularz na stronie internetowej (www.akademiamm.pl).

poniedziałek, 14 sierpień 2017 08:09
Czytaj więcej...

milkijRuszyła sprzedaż biletów na wyjątkowy koncert zespołu MILLENIUM oraz zaproszonych gości : METUS i FIZBERS
Koncert odbędzie się w Krakowie w Kinie Kijów - Centrum 22 września 2017 ( piątek) o godzinie 18.00
Cena biletu 50 zł.
Będzie to ostatni koncert Millenium z wokalistą zespołu Łukaszem Gałęziowskim. W dniu koncertu swoją premierę będzie miał również najnowszy album MILLENIUM „44 minutes „ oraz debiut zespołu FIZBERS „ First Mind „
Bilety można zamawiać na stronie www.lynxmusic.pl w zakładce SKLEP/SHOP
lub przez e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub telefonicznie 501 653 839
lub osobiście w firmie Lynx Music ul. Kokosowa 5 Kraków
Bilety będą dostępne również w kasie kina Kijów -Centrum.
Plan koncertu.
Godz 17:30 wejście na salę
Godz 18:00 – 18:30 FIZBERS
Godz 18:30 – 19:30 METUS
Godzina 19:30 – 20:00 przerwa techniczna
Godzina 20:00 MILLENIUM

 



 

niedziela, 06 sierpień 2017 17:21
Czytaj więcej...

kayaklogonews

Legenda holenderskiego rocka progresywnego, formacja KAYAK, niedawno podpisała umowę z wytwórnią Inside Out Music. Zespół zapowiedział również wydanie siedemnastego albumu studyjnego zatytułowanego po prostu „Seventeen”. Płyta ukaże się 12 stycznia 2018 roku.

Lider KAYAK, Ton Scherpenzeel , który jest w tej chwili zajęty miksowaniem nowego materiału, następująco komentuje obecną sytuację zespołu: “Członkowie KAYAK są bardzo podekscytowani przejściem do Inside Out Music. Wszyscy oczekujemy długiej i owocnej współpracy. Kombinacja zespołu, który ma praktycznie całkowicie nowy skład oraz nowej wytwórni zdaje się być bardzo obiecująca. Mamy nadzieję, że to otworzy przed nami nowe możliwości.”

Pierwotnie album miał ukazać się w październiku 2017 roku, można było już nawet składać zamówienia. Wciąż są one ważne i zostaną zrealizowane, ale dopiero na początku przyszłego roku, ponieważ datę wydania płyty przesunięto, z uwagi na kontrakt zespołu z nową wytwórnią.

kayak2017KAYAK został założony w 1972 roku przez klawiszowca Tona Scherpenzeela i perkusistę Pima Koopmana, którym towarzyszyli wówczas wokalista Max Werner, gitarzysta Johan Slager oraz basista Cees van Leeuwen. Często porównywani do klasyków z Yes, czy swoich rodaków z Focus, KAYAK wypracował własny styl, skupiając się bardziej na samych piosenkach, niż wymyślnych solówkach i długich pasażach. Mimo to, zespół nie ucieka przed epickimi kompozycjami z nagłymi zmianami nastroju. Na przestrzeni lat, KAYAK wielokrotnie zmieniał skład, z wyjątkiem Tona Scherpenzeela, który jest jego jedynym oryginalnym członkiem i do dziś pozostaje liderem grupy.

KAYAK odnosił spektakularne sukcesy w drugiej połowie lat 70-tych, gdy w 1978 roku ich singiel “Want You To Be Mine” dostał się do amerykańskiej “US top 60 charts”, a rok później przez kilka tygodni utrzymywali się na szczycie holenderskich list sprzedaży płyt, dzięki albumowi “Phantom Of The Night”, który osiągnął status platynowej płyty. Pochodzący z niej singiel “Ruthless Queen” dotarł do piątego miejsca na holenderskiej liście przebojów. Pierwszy okres działalności KAYAK zakończył się na ośmiu albumach w 1981 roku. Każdy z członków zespołu poszedł w swoją stronę. Ton Scherpenzeel grał i nagrywał z takimi grupami jak Earth&Fire czy Camel, podczas gdy wokalista i perkusista Max Werner osiągnął drugie miejsce na liście przebojów w Niemczech z hitem „Rain In May” ze swojej drugiej płyty solowej “Seasons”, która ukazała się jeszcze w 1981 roku.

Jednak historia KAYAK nie dobiegła wówczas końca.
W 1999 roku, po osiemnastoletniej nieobecności, Ton Scherpenzeel i Pim Koopman reaktywowali KAYAK, ponownie z Maxem Wernerem za mikrofonem. Nowa energia pozwoliła zespołowi na kontynuowanie drogi obranej na początku działalności formacji. Niestety, w 2009 roku wydarzyła się tragedia, gdy Pim Koopman zmarł z powodu ataku serca w trakcie trasy koncertowej promującej album “Letters from Utopia”. W 2011 roku zespół, po przeboleniu dotkliwej straty, powrócił z koncertami i nową płytą. Kilka lat później KAYAK ukończył swoją rock-operową trylogię “Merlin”, “Nostradamus” i “Cleopatra”. Jednak, gdy wokaliści Cindy Oudshoorn i Edward Reekers opuścili zespół, tuż po wydaniu ostatniej części, Scherpenzeel zdał sobie sprawę, że musi całkowicie odnowić skład grupy, by umożliwić jej dalsze działanie i rozwój.

Obecnie, razem z wokalistą Bartem Schwertmannem i gitarzystą Marcelem Singorem, którzy wraz z Tonem Scherpenzeelem stanowią trzon zespołu oraz z towarzyszącymi im Kristofferem Gildenlöwem (bas, ex Pain Of Salvation) i Collinem Leijenaarem (perkusja, Affector, Neal Morse, Dave Bainbridge), odrodzony KAYAK ponownie udowadnia, że nazwa zespołu, choć wybrana przypadkowo w 1972 roku, jest wciąż aktualna i zasadna. Gdy wszyscy spodziewają się, że łódź w końcu zatonie, ona w cudowny sposób odbudowuje się i płynie dalej.
Wkrótce nowe informacje na temat “Seventeen”, między innymi dotyczące gościnnego udziału gitarzysty Camel, Andy’ego Latimera!

Na zdjęciu (od lewej do prawej):
Bart Schwertmann (wokal) / Ton Scherpenzeel (klawisze) / Marcel Singor (gitara)

Dodatkowi członkowie:
Kristoffer Gildenlöw (bas) / Collin Leijenaar (perkusja)

niedziela, 30 lipiec 2017 07:05
Czytaj więcej...

kaipa news

Legenda szwedzkiego rocka progresywnego, prowadzona przez Hansa Lundina Kaipa, ogłosiła wydanie nowego albumu studyjnego. “Children of the Sounds” ukaże się 22 września 2017. Trzynasta płyta formacji w ogóle, a ósma od reaktywacji w 2002 roku, została nagrana przez skład, w którym, poza Hansem Lundinem, znaleźli się również Per Nilsson (Scar Symmetry), Morgan Ågren (Karmakanic), Jonas Reingold (The Flower Kings, Karmakanic), Patrik Lundström (Ritual), Aleena Gibson oraz gościnnie skrzypaczka Elin Rubinsztein.

Hans Lundin następująco skomentował to wydarzenie: “W listopadzie 2014 roku, gdy wciąż tkwiła we mnie energia, którą udało mi się nagromadzić w czasie lata, zacząłem pisać nowe utwory. Tym razem punktem przełomowym, by znowu zacząć pisać, był koncert Morgana Ågrena i jego zespołu Mats & Morgan Band, po którym całe moje ciało wypełniła magia. Następnego dnia po koncercie wstałem rano i wciąż czułem ten niesamowity groove, który był we mnie wszechobecny. Zdałem sobie sprawę z tego, że muszę gdzieś skanalizować całą tą energię, dlatego zdecydowałem się zacząć pisać nową muzykę. Znalazłem również dużo inspiracji podczas długich wycieczek rowerowych, które urządzałem sobie latem na terenach w okolicy Uppsali. To było zupełnie jakby nuty unosiły się nad falującymi polami, które mijałem, a słowa spadały jak krople deszczu z bezchmurnego nieba. Nagle znalazłem rozwiązanie jak rozwinąć te wszystkie pomysły, które kotłowały się z tyłu mojej głowy już od jakiegoś czasu. Całe to piękno i cudowna inspiracja naturą w połączeniu z tym niesamowitym groove’m pozwoliły mi stworzyć pięć, długich utworów w ciągu następnych miesięcy.”

 

Poniżej lista utworów, które znajdą się na albumie:kaipa okl news

01. Children of the Sounds 11:31
02. On The Edge of New Horizons 17:10
03. Like A Serpentine 12:52
04. The Shadowy Sunlight 6:57
05. What’s Behind The Fields 9:31

czwartek, 27 lipiec 2017 17:41
Czytaj więcej...

wesolowski riteNowy album Stefana Wesołowskiego - „Rite of the End” - ukazał się 28 kwietnia 2017 nakładem francuskiego wydawnictwa Ici D'ailleurs (Matt Elliot, Chapelier Fou, Dalek, Yann Tiersen) we współpracy z brytyjskim publisherem Mute Song (Nick Cave, Swans, Max Richter, Jóhann Jóhannsson).
Przedpremierowo materiał prezentowany był w zeszłym roku w legendarnym nowojorskim klubie (Le) Poisson Rouge a także w tyskiej Mediatece, na zaproszenie orkiestry Aukso.

Stefan Wesołowski - kompozytor, skrzypek, producent muzyczny związany z amerykańską wytwórnią płytową Important Records (Pauline Oliveros, Coil, Merzbow, Jozef Van Wissem, Eliane Radigue), francuską Ici D'ailleurs (Matt Elliot, Chapelier Fou, Dalek, Yann Tiersen) i brytyjskim publisherem Mute Song (Nick Cave, Swans, Max Richter, Jóhann Jóhannsson). Absolwent Academie Musicale de Villecroze (Francja).
Ma na swoim koncie dwa autorskie albumy. W 2008 roku nakładem Gusstaff Records/Fundacja Pointa, przy wsparciu Narodowego Centrum Kultury, ukazała się w Polsce debiutancka Kompleta - utwór napisany do tekstów brewiarzowych na dwa głosy, kwartet smyczkowy i elektronikę. W maju 2015 roku we francuskim wydawnictwie Ici D'ailleurs ukazała się reedycja tego materiału w formatach LP/CD/Digital.
W październiku 2013 podczas festiwalu Unsound miała miejsce premiera kolejnego albumu artysty - Liebestod. Wydany przez wytwórnię Important Records materiał spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez międzynarodową krytykę. Wpływowy amerykański portal Indie Shuffle nazwał album "prawdziwym narkotykiem", kanadyjski magazyn Textura "prowokacyjnym, zaskakującym i poruszającym", holenderski Caleidoscoop "zapierającym dech w piersiach arcydziełem".
stefwesWesołowski ma na swoim koncie także kolaboracje z innymi artystami. Przez kilka lat ściśle współpracował z Jacaszkiem, będąc autorem partii instrumentalnych na jego płytach ('Treny', Miasmah/Gusstaff 2008, 'Pentral', Gusstaff 2009), współtworząc z nim także muzykę do filmów ('Golgota Wrocławska', 'Sala Samobójców' reż. Jan Komasa) i reklam (kampania BVLGARI, film w reż. Annie Leibovitz). Nagrywał wspólnie także z Szymonem Kaliskim (wesołowski/kaliski: 281011, Few Quiet People 2012), Wojciechem, Bartkiem i Piotrem Waglewskimi, oraz Olem Walickim.
Stefan Wesołowski jest także twórcą muzyki do wielu spektakli teatralnych, współpracuje z wiodącymi twórcami polskiego teatru, m.in. Moniką Strzępką i Pawłem Demirskim, Jarosławem Tumidajskim i Adamem Nalepą.
W styczniu 2015 roku podczas Sundance Festival miała miejsce premiera filmu dokumentalnego o Marlonie Brando, pt 'Listen To Me, Marlon', w reżyserii Stevana Rileya i z oryginalną ścieżką dźwiękową autorstwa Stefana Wesołowskiego. Magazyny Rolling Stone, TIME oraz Variety uznały wyprodukowany przez Universal i Passion Pictures na zlecenie telewizji Showtime obraz za jeden z najważniejszych akcentów festiwalu. Film otrzymał nominację do nagród brytyjskiej akademii filmowej BAFTA, oraz znalazł się na krótkiej liście do Oscarów.

stefwes

Foto:Rafał Kolsut

niedziela, 23 lipiec 2017 13:53
Czytaj więcej...

nexnewsWłaśnie ukazał się „Phases”, drugi album zespołu Next To None, za pośrednictwem Inside Out Music.
Członkowie zespołu komentowali ukazanie się płyty następująco:
Max Portnoy: „Phases” świetnie oddaje to czego potrafimy dokonać jako muzycy. Pokazuje, zarówno naszą metalową, jak i progresywną stronę oraz niesie ze sobą mnóstwo dynamiki.”
Kris Rank: “Jestem naprawdę podekscytowany, że ludzie w końcu będą mogli usłyszeć na co nas stać. Wspólnie ciężko pracowaliśmy na to, by stworzyć coś, co szczerze będziemy mogli nazwać naszym oraz co pokaże nasze różne talenty.”
Derrick Schneider: “Świetnie się bawiłem nagrywając ten album i mam nadzieję, że ludzie będą słuchać go z przyjemnością.”

Zespół właśnie skończył serię koncertów, podczas których wspierał grupę Mike’a Portnoya Shattered Fortress, w tym wyprzedany występ w holenderskim Tilburg.
Niedawno pojawił się w sieci teledysk z tekstem do nowego utworu “Pause”.


Poniżej pełna lista utworów z nowego albumu:nexcdnews

01. 13
02. Answer Me
03. The Apple
04. Beg
05. Alone
06. Kek
07. Clarity
08. Pause
09. Mr Mime
10. Isolation
11. Denia
12. The Wanderer


Next To None powstali w 2012 roku w Lehigh Valley w Pensylwanii. W 2015 roku, nakładem Inside Out ukazała się debiutancka płyta kwartetu, zatytułowana „A Light In The Dark”. Jednak nowy album rozszerza brzmienie i styl kapeli.
„Tak naprawdę, zaczęliśmy pisać utwory na nową płytę jak tylko skończyliśmy nagrywać poprzednią”, wyjaśnia perkusista Max Portnoy. Podobnie jak ostatnim razem, za proces komponowania wspólnie odpowiadał duet Max Portnoy/ Thomas Cucé (wokalista i klawiszowiec grupy). Tym razem również mamy do czynienia z częściowym konceptem. „Na debiucie znalazło się 6 utworów, które były połączone tekstami, ale nie zostało to rozciągnięte na pozostałe kawałki. Teraz mamy 4 piosenki, które dotyczą uczucia żalu. Jednak, nie poruszamy tej tematyki na całym albumie.”

Nowy krążek zawiera 12 utworów (w tym dwa krótkie, instrumentalne przerywniki) i stanowi debiut nowego gitarzysty NTN, Derricka Schneidera, który w zeszłym roku zastąpił na tym stanowisku Rylanda Hollanda. „Ryland chciał iść do college’u, obecnie wybiera się do Berklee College Of Music, podczas gdy reszta z nas chciała być w zespole w pełnym wymiarze czasu. Nie było więc możliwości, by Ryland mógł być wciąż z nami. Mieliśmy wielkie szczęście, że od razu znaleźliśmy dla niego zastępstwo. Derricka polecił nam Bumblefoot (były gitarzysta Guns N Roses, który gościnnie zagrał na pierwszej płycie Next To None). Spośród gitarzystów, których sprawdziliśmy, Schneider był jedynym, który idealnie do nas pasował, zarówno pod względem muzycznym, jak i osobistym. Jedną z rzeczy, które robi wspaniale, są solówki, ale Derrick ma też świetny głos i gra bardzo ciężko, co wprowadziło pewne zmiany w naszym stylu i brzmieniu.”

Mimo że, album został zmiksowany przez nominowanego do nagrody Grammy Adama “Nolly” Getgooda (Periphery), zespół zdecydował się wyprodukować płytę własnymi siłami, co Portnoy uważa za nieocenioną pomoc. „To wspólna produkcja, przy której każdy członek zespołu miał coś do powiedzenia. Mieliśmy bardzo wyrazisty pomysł w kwestii tego jak chcemy, by album brzmiał. Gdybyśmy zatrudnili do tego celu zewnętrznego producenta, nasz cel mógłby nie zostać zrealizowany. Dlatego najlepszą decyzją było trzymać się razem i postępować zgodnie z naszą wizją.” Proces nagrywania płyty został rozpoczęty w październiku zeszłego roku, poprzez rejestrację partii bębnów w należącym do Neala Morse’a Radiant Studios w Nashville, przy pomocy inżyniera dźwięku, Jerry’ego Guidroza. „Następnie spędziliśmy około czterech miesięcy w Battery Powered Studios, domowym studiu Thomasa, pracując nad resztą materiału. Thomas pełnił funkcję inżyniera podczas tych sesji. Siedzieliśmy w studiu codziennie do 3 nad ranem. Nie wiem jak Kris (Rank – basista, przyp. GK) dał sobie radę, jako że następnego dnia po zakończeniu nagrań, szedł do szkoły, raptem po kilku godzinach snu.”
Portnoy uważa, że muzyka Next To None na „Phases” stała się ostrzejsza i bardziej wymagająca. „Myślę, że można powiedzieć, że na nowej płycie zrobiliśmy więcej wszystkiego co wymyśliliśmy wcześniej, ale dzięki większemu doświadczeniu, które obecnie mamy, jesteśmy w stanie lepiej pokazać na co nas stać. Tym razem nie ma żadnych gości, w przeciwieństwie do „A Light In The Dark”. To, że gra tylko nasza czwórka, pozwala nam bardziej wyrazić to co chcemy przekazać wszystkim, muzycznie i słownie.”

piątek, 21 lipiec 2017 16:37
Czytaj więcej...

thotBelgijska post-industrialna formacja Thot prezentuje drugi, tym razem już pełnowymiarowy utwór promujący nadchodzący album "FLEUVE". Mowa tu o kompozycji, która jest również ukłonem w kierunku polskich fanów grupy. Tytuł "ODRA" odnosi się bezpośrednio do rzeki płynącej w Czechach, Polsce i na granicy polsko-niemieckiej. Motywem przewodnim i inspiracją dla całego albumu są właśnie europejskie rzeki.

Myślą przewodnią "FLEUVE" jest cytat z niemieckiego pisarza i poety Bertolta Brechta: "Rzeka, która wszystko porywa określana bywa jako brutalna, ale nikt nie nazywa brutalnymi brzegów, które ją uwięziły". Album wyprodukowany ponownie przez Magnusa Lindberga z Cult Of Luna (wcześniej zespół współpracował z tym muzykiem przy okazji poprzedniego albumu "The City That Disappears") ukaże się 20 października nakładem belgijskiej wytwórni Weyrd Son Records.

Pierwszym utworem zaprezentowanym szerszej publiczności był "ICAUNA". Utwór to łacińska nazwa francuskiej rzeki Yonne, która płynie w regionie o tej samej nazwie, a z którego pochodzi założyciel zespołu - Grégoire Fray. Utwór ten to bardziej intro do kolejnej kompozycji, którą Thot właśnie zaprezentował, tj. "ODRA". Premiera singla wsparta została teledyskiem stworzonym przez francuskiego artystę Arthura Sheltona. O swoim teledysku wypowiada się sam jego twórca: "Od kiedy stworzyłem kilka filmów, teledysków i kilkukrotnie próbowałem filmowania podwodnego, zawsze chciałem pójść o krok dalej z podobnymi eksperymentami, które pozwalają by obraz był powolny, dziwny i nieokreślony. Kiedy Grégoire opowiedział mi całą filozofię swojego nowego albumu i zaproponował zarazem stworzenie teledysku do jednego z utworów - to była właśnie okazja do wspomnianych eksperymentów. Wielkim wyzwaniem było zebranie wszystkich pomysłów w jedno, a później śledzenie powolnej podróży głównej bohaterki w głąb ciemnej otchłani. Całość powstała w jeden, bardzo intensywny dzień, na basenie o głębokości 5 metrów. Później przez kilka czy kilkanaście dni wideo było produkowane i montowane, a dziś pochwalić się możemy monumentalnym efektem naszej wspólnej pracy!".

Poniżej możecie obejrzeć teledysk do utworu "ODRA":


Link do filmu na YouTube: https://youtu.be/J9FnADe_l5Y 
"ODRA" dostępny jest również na portalu Bandcamp.com, na którym zespół udostępnia także ścieżki dla wszystkich, którzy zechcieliby popracować nad remixem tego utworu (paczka do pobrania zawiera również informacje prasowe w języku angielskim): Thot "ODRA" on Bandcamp

Nowy album Thot - "FLEUVE" ukaże się 20 października nakładem Weyrd Son Records.

piątek, 07 lipiec 2017 21:40
Czytaj więcej...

„A New Dawn”, nowe koncertowe wydawnictwo niemieckiego zespołu RPWL ukaże się już 14 lipca nakładem Gentle Art Of Music. W sieci możecie znaleźć zarówno zapowiedź albumu, jak i teledysk do utworu „Misguided Thought”, który promuje całość:


Oba teledyski pozwalają na wyobrażenie sobie co mniej więcej działo się w czasie występu, który zarejestrowano 31 października 2015 roku w bawarskim Freising, skąd pochodzi zespół. Dwugodzinny występ był ostatnim odcinkiem na trasie promującej ostatni album studyjny RPWL, wydany w 2014 roku „Wanted”. Przygotowano wówczas kompleksowe przedstawienie obejmujące nie tylko muzykę, ale również specjalne efekty wizualne i grę 50 zatrudnionych do tego celu aktorów. Całe wydarzenie zostało zarejestrowane i udokumentowane jako „A New Dawn”. Wydanie tego materiału będzie również wyjątkową okazją dla zespołu, by świętować przypadające w tym roku dwudziestolecie istnienia grupy.

rpwldvd17rpwl17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wydawnictwo będzie dwujęzyczne – po angielsku i niemiecku, dostępne w formatach Blu-Ray i DVD. Jako bonusy, na albumie znajdą się również: piętnastominutowy film „Making of”, nagranie “Unchain The Earth” oraz oficjalny teledysk do “Sword And Guns”.

wtorek, 04 lipiec 2017 19:23
Czytaj więcej...

sullyJuż we wrześniu na dwóch koncertach w Polsce wystąpi Sully Erna, wokalista Godsmack! 23 września artysta zagra we wrocławskim A2, natomiast dzień później pojawi się w łódzkiej Wytwórni. Bilety właśnie trafiły do sprzedaży, zapraszamy!

Erna znany jest głównie z hardrockowej formacji Godsmack, z którą nagrał 6 studyjnych płyt, z czego ostatnia "1000hp" ukazała się w 2014 roku. To właśnie z Godsmack wylansował takie przeboje jak "I stand alone", "Awake" czy "Voodoo". Sam artysta, który pochodzi z muzykalnej rodziny (ojciec był trębaczem, a dziadek znanym kompozytorem na Sycylii) oprócz tego, że śpiewa, komponuje i gra na gitarze, gra również na harmonijce, pianinie oraz na perkusji, od którego to instrumentu zaczął swoją przygodę z muzyką w wieku 3 lat. Jako artysta solowy Erna zadebiutował w 2010 roku za sprawą płyty "Avalon", nad którą pracował przez 7 lat, a w zeszłym roku ukazał się drugi solowy krążek Sully'ego, "Hometown Life". "Godsmack to bardzo energetyczny, agresywny zespół rockowy. To te momenty, kiedy chcę krzyczeć i tupnąć nogą. Moje solowe rzeczy są dużo bardziej subtelne" - tak Erna mówi o swoich dwóch różnych obliczach muzyka i dalej kontynuuje - "to dorosła wersja mnie, tego jak postępuję i kim jestem. Chodzi tutaj o zaakceptowanie tych rzeczy, które w twoim życiu nie idą tak, jak powinny, bycie wdzięcznym za wszystkie wspomnienia, zarówno te dobre, jak i złe. Czasami doświadczenia te mogą być bardzo bolesne, ale to właśnie tak rodzą się piękne pieśni. Jestem szczęśliwy, że mam ten dar, który umożliwia mi przekazywanie tych rzeczy poprzez muzykę (...)". Na koncertach Erny na pewno nie zabraknie ani potężnego rockowego kopa spod znaku Godsmack, ani bardziej klimatycznych i spokojnych momentów. Zapraszamy!



Metal Mind Productions
zaprasza
SULLY ERNA
(GODSMACK)
23.09.2017 - Wrocław, A2
Ceny biletów:
W przedsprzedaży: 120 PLN
W dniu koncertu: 140 PLN
24.09.2017 - Łódź, Wytwórnia
Ceny biletów:
W przedsprzedaży: 120 PLN i 140 PLN
W dniu koncertu: 140 PLN i 160 PLN

Otwarcie bram: 19:00
Start: 20:00
Bilety już do nabycia na stronach:
www.shop.metalmind.com.pl, www.ticketpro.pl, www.eventim.pl, www.ebilet.pl, www.biletin.pl, www.ticketportal.pl oraz w sieci sklepów EMPiK
Wszelkie informacje o sprzedaży biletów: tel. 32/205 25 00 (wew. 126), 32 253 71 82, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , www.metalmind.com.pl
Sprzedaż wysyłkowa: 32 / 253 71 82, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , shop.metalmind.com.pl
Więcej informacji:
www.metalmind.com.pl
https://www.facebook.com/metalmindproductions

niedziela, 02 lipiec 2017 08:55
Czytaj więcej...

Album "Drift" już w tym tygodniu!

Tuesday The Sky, nowy ambientowo-rockowy, instrumentalny projekt gitarzysty Fates Warning, Jima Matheosa wyda swoją debiutancką płytę „Drift” już 30 czerwca, za pośrednictwem InsideOutMusic.

tuesday

Trzeci singiel z albumu, “It Comes In Waves” ukazuje się razem z teledyskiem, na którym widać członków zespołu odgrywających poszczególne partie. Film został wyprodukowany przez Chrisa Andersona, a widać na nim oczywiście Jima Matheosa (gitara i bas), ale również Lloyda Hanney’a (perkusja) i Kevina Moore’a (klawisze).

Tuesday The Sky oraz “Drift” pokazują Matheosa poszerzającego swoje muzyczne horyzonty i wykraczającego poza to, co nagrywał wcześniej. Materiał na “Drift” powstał w przerwie między kończeniem prac nad ostatnią płytą Fates Warning “Theories Of Flight” oraz początkiem promującej ją trasy koncertowej. Pozwoliło to Matheosowi na eksplorację atmosferycznej i instrumentalnej muzyki, której trudno było się po nim spodziewać. Czerpiąc inspirację od takich artystów jak Brian Eno, Boards Of Canada, Sigur Ros, czy Explosions In The Sky, Matheos proponuje, zarówno złożone struktury oraz ambientową elektronikę, jak i potężne gitarowe riffy.
W nagraniu “Drift” wziął udział perkusista God Is An Astronaut, Lloyd Hanney, który odpowiada za rytmiczną bazę muzyki, grając z jednej strony precyzyjnie, z drugiej powściągliwie, gdy jest to potrzebne. Gościnnie udzielili się na albumie były członek Dream Theater, klawiszowiec Kevin Moore, który od lat gra z Matheosem w OSI, a na “Drift” zagrał w dwóch utworach oraz Anna-Lynne Williams (Trespassers William, Lotte Kestner), która wzbogaciła twórczość zespołu wokalizami, również w dwóch utworach.

Za okładkę “Drift” odpowiada Jan Tomic.

tuesday cd
Poniżej lista utworów na albumie:

Tuesday The Sky – “Drift”:

01. Today The Sky
02. Kite
03. Vortex Street
04. It Comes In Waves
05. Dyatlov Pass
06. Far And Away
07. Westerlies
08. Roger, Gordo
09. The Rowing Endeth
10. Drif

środa, 28 czerwiec 2017 19:51
Czytaj więcej...

tangent

The Tangent, progresywna grupa dowodzona przez Andy’ego Tillisona,  ogłosiła informację o wydaniu nowej muzyki od 2015 roku. Ich dziewiąty album studyjny „The Slow Rust of Forgotten Machinery” ukaże się 21.07.17. Andy oraz gitarzysta Luke Machin ostatnio wspólnie opowiedzieli o poszczególnych utworach.





Zespół opublikował w ostatnim czasie również klip “Two Rope Swings”.  Utwór ten został napisany jako solowe dzieło Andy’ego z myślą o projekcie „Harmony For Elephants”, który zakładał połączenie zdjęć fotografa przyrody Lesley’a Wooda z muzyką różnych artystów, w tym m.in. Steve’a Hacketta. Później powstała wersja “Two Rope Swings” dla całego The Tangent, w której grają wszyscy członkowie zespołu.

Skład, który nagrał najnowszy album to ponownie Andy Tillison, który odpowiada za klawisze i wokale (oraz po raz pierwszy na płycie The Tangent, również za perkusję), Jonas Reingold na basie, śpiewający gitarzysta Luke Machin, Theo Travis na saksofonie oraz flecie, a także nowa członkini, odpowiadająca za klawisze i wokal Marie-Eve de Gaultier. Gościnnie wystąpili na płycie założyciel zespołu Chumbawamba Boff Whalley (wokal) oraz DJ Matt Farrow.

Nowy krążek ponownie pokazuje The Tangent jako zespół zorientowany politycznie. Tym razem jednym z głównych tematów jest sytuacja uchodźców uciekających z terenów objętych wojnami oraz sposób, w jaki są oni traktowani przez świat zachodni, szczególnie przez media tabloidowe. Album porusza również kwestię mody na budowanie murów oraz ochronę granic na całym świecie. Mimo to, nie zabrakło na płycie miejsca na opowieści o zakończeniu przyjaźni i innych bardziej osobistych sprawach, czy utwór dotyczący losu dzikiej przyrody we współczesnym świecie nastawionym na konsumpcję.

„The Slow Rust of Forgotten Machinery” jest utrzymany w stylistyce bliskiej klasycznego rocka progresywnego. Album jest pełen długo rozwijanych utworów, skomplikowanych aranżacji i wirtuozerskich partii solowych wszystkich muzyków. Nowe brzmienia i style (zespół jest okazjonalnie wspierany przez DJ-a) oraz nowe głosy i techniki (na płycie pojawiają się damskie wokale po raz pierwszy od czasu wydanego prawie 10 lat temu „Not As Good As The Book”). Nowym producentem muzyki The Tangent został jego gitarzysta Luke Machin, którego głębokie i przejrzyste brzmienie jest jednym z głównych wyróżników nowego albumu. Andy Tillison po raz pierwszy zdecydował się na zarejestrowanie partii perkusji na płycie swojego zespołu, choć gra na tym instrumencie od 30 lat, zamiast szukać dodatkowego muzyka.

tangent cd

Okładka "The Slow Rust Of Forgotten Machinery" to dzieło artysty związanego z Marvel / DC Comics, Marka Buckinghama. Obraz został stworzony specjalnie na potrzeby albumu i nawiązuje do jego treści.

Poniżej lista utworów, które znajdą się na płycie:

01. Two Rope Swings
02. Doctor Livingstone (I Presume)
03. Slow Rust
04. The Sad Story of Lead and Astatine
05. A Few Steps Down the Wrong Road
06. Basildonxit

poniedziałek, 26 czerwiec 2017 17:49
Czytaj więcej...

SE17 logo netThe Residents to ikona w świecie muzyki eksperymentalnej. Mają na koncie przełomowe prace w dziedzinie elektroniki, trance’u, punku czy industrialu. Zespół jest jedną z największych tajemnic w świecie muzyki. Nikt nie zna prawdziwiej tożsamości artystów. Specjalny koncert przeznaczony dla publiczności Soundedit przygotuje również mistrz i pionier polskiej muzyki elektronicznej – Marek Biliński.
W ciągu całej kariery członkowie grupy The Residents ani razu nie zdradzili swojej prawdziwej tożsamości. Na scenie oraz podczas sesji zdjęciowych artyści zawsze są ubrani w kostiumy, zaś za wywiady i promowanie formacji odpowiedzialne jest The Cryptic Corporation.
Zadaniem The Cryptic Corporation jest również odwracanie uwagi od wskazówek prowadzących do rozwiązania zagadki tożsamości artystów tworzących amerykański zespół. Pojawiały się teorie, że The Residents to tak naprawdę formacja złożona z muzyków The Beatles lub Aerosmith.
The Residents wystąpi podczas 9. Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit. Koncert obędzie się w sobotę, 28 października w Klubie Wytwórnia.
Przed tajemniczym koncertem na scenie pojawi się jeden z najbardziej znanych polskich kompozytorów, pionier muzyki elektronicznej w Polsce – Marek Biliński. Instrumentalista wykorzystujący najnowsze oraz klasyczne elektroniczne instrumenty klawiszowe. Kompozycje artysty wywodzą się z najlepszych standardów muzyki klasycznej i romantycznej. Jego talent, wiedza, wyobraźnia łączą tradycję z wizją współczesnych dźwięków świata.
Muzyk popularność solową w Polsce zdobył bestsellerowym albumem „Ogród Króla Świtu” oraz wideoklipem „Ucieczka z Tropiku”, który przez telewidzów uznany został najlepszym klipem roku 1984. W tym czasie Marek Biliński miał już na koncie kolejną „złotą płytę” oraz szereg koncertów w kraju i za granicą. Artysta występował m.in. w: Berlinie, Hamburgu, Bremie, Pradze, Moskwie czy Kuwejcie. W plebiscytach na najpopularniejszego instrumentalistę przez pięć kolejnych lat (1981 – 1985) zajmował pierwsze miejsce.
Marek Biliński wystąpi podczas 9. edycji Festiwalu Soundedit. Koncert odbędzie się w sobotę, 28 października w Klubie Wytwórnia. Podczas uroczystej Gali artysta odbierze nagrodę „Człowieka ze Złotym Uchem” za „pionierskie dokonania w dziedzinie produkcji muzycznej”.
– Zawsze chciałem, by statuetka „Człowieka ze Złotym Uchem”, była symbolem jakości produkcji dźwiękowej oraz prawdziwą figurką ze ściśle limitowanej serii. Wydawać by się mogło, że w czerwcu ogłosiliśmy już wszystkie koncertowe atrakcje. Otóż, nie! Mamy Rok Awangardy, Soundedit pragnie być awangardą dosłownie. Przygotowujemy jeszcze kilka niespodzianek, również koncertowych. Program Soundedit '17 będzie bardzo bogaty – mówi Maciej Werk, dyrektor i pomysłodawca Festiwalu Soundedit.
Bilety na sobotni koncert Marka Bilińskiego i The Residents kosztują 115 zł. Bilety w sprzedaży: bilety24.pl, ticketpro.pl, biletomat.pl oraz w kasie Klubu Wytwórnia (ul. Łąkowa 29, tel.: +42 639 55 55, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. ).
Przypominamy, że w sprzedaży są również bilety na piątkowy koncert Gary’ego Numana oraz afterparty Daniela Millera kosztują 115 zł. Bilety w sprzedaży: bilety24.pl, ticketpro.pl, biletomat.pl oraz w kasie Klubu Wytwórnia.
Dostępne są również karnety na wszystkie koncerty, jakie odbędą się w Klubie Wytwórnia w ramach tegorocznej edycji Festiwalu Soundedit. Karnety w cenie 190 zł dostępne są: bilety24.pl, ticketpro.pl, biletomat.pl.
Absolwenci Uniwersytetu Łódzkiego, którzy pojawią się na w Klubie Wytwórnia z Kartą Absolwenta otrzymają 10 % zniżki.
Przypominamy również o biletach na koncert Michaela Nymana. Wydarzenie odbędzie się w Filharmonii Łódzkiej w niedzielę, 29 października o godz. 19.00. W programie znajdą się wszystkie najbardziej znane kompozycje artysty, w tym utwory skomponowane do filmów Greenawaya czy „Fortepianu”. Bilety w cenie: 199, 149 i 119 zł są dostępne wyłącznie na portalu Bilety24.pl. Współorganizatorem koncertu jest Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina.
Michael Nyman zaprezentuje również instalację multimedialną „NYman With A Movie Camera” w Fabryce Sztuki (ul. Tymienieckiego 3). Ekspozycja będzie dostępna od 29 października do 18 listopada. Na tę atrakcję, podobnie jak i wystawę Briana Griffina wstęp będzie wolny.
Hasło Soundedit ‘17 pozostaje bez zmian: „I Am The Sound”. Tak będzie mógł powiedzieć o sobie każdy, kto zechce razem z nami w Łodzi w ostatni weekend października poznawać tajniki pracy producentów muzycznych, wysłuchać prelekcji, uczestniczyć w warsztatach i dyskusjach panelowych. Niebawem ogłosimy kolejne, zaskakujące punkty programu tegorocznej edycji Festiwalu, która odbędzie się w dniach 26-29 października 2017.
I Am The Sound! – jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką. Zapraszamy na Soundedit, zapraszamy do Łodzi.



The Residents
the resideIkona w świecie muzyki eksperymentalnej działająca już od ponad czterdziestu lat. Pionierzy sztuki performance’u i teledysku. Mają na koncie przełomowe prace w dziedzinie elektroniki, trance’u, punku czy industrialu. Jednocześnie zespół jest jedną z największych tajemnic w świecie muzyki. Nikt nie zna prawdziwiej tożsamości artystów.
The Residents swoją działalność rozpoczęli pod koniec lat 60. w Luizjanie, jednak pierwszy studyjny album grupy „Meet The Residents” miał premierę dopiero w 1974 roku. Od tamtej pory grupa wydała ponad 60 płyt, wyprodukowała kilkanaście filmów krótkometrażowych i zagrała setki koncertów na całym Świecie. Ich występy często przełamują konwencje i zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami. Są widowiskami z elementami teatralnej scenografii, oprawą choreograficzną i projekcjami wideo.
W ciągu całej kariery członkowie grupy The Residents ani razu nie zdradzili swojej prawdziwej tożsamości. Na scenie oraz podczas sesji zdjęciowych artyści zawsze są ubrani w kostiumy, zaś za wywiady i promowanie formacji odpowiedzialne jest The Cryptic Corporation. Jest to organizacja, która od 1976 r. zajmuje się formalnymi aspektami działalności zespołu. Dziś tworzą ją dwie osoby – Hardy W. Fox, który odpowiada produkcję, mastering i edycję nagrań oraz Homer Flynn zajmujący się oprawą graficzną wydawnictw zespołu.
Zadaniem The Cryptic Corporation jest również odwracanie uwagi od wskazówek prowadzących do rozwiązania zagadki tożsamości artystów tworzących amerykański zespół. Pojawiały się teorie, że The Residents to tak naprawdę formacja złożona z muzyków The Beatles lub Aerosmith. Fani twierdzili również, że Homer Flynn i Hardy W. Fox to domniemani członkowie zespołu. Właściciele The Cryptic Corporation szybko jednak dementowali te plotki.
W oficjalnej biografii grupy można znaleźć takie informacje: „Mówi się, że jedyna rzecz, którą o kimś pamiętamy, to jego płeć. Residents nie mają płci. Kolejną rzeczą, którą zapamiętujemy, to twarz. Residents nie mają twarzy. Trzecią rzeczą, o której pamiętamy, to osobowość. Residents nie mają osobowości. […] Być może w kulturze tak bardzo przesiąkniętej tym co modne, ale pozbawionej treści, antysława zespołu jest dla niego największą nagrodą”.
Podczas swojej pierwszej światowej trasy koncertowej w latach 80. artyści z The Residents wyszli na scenę przebrani w smokingi i maski w kształcie gałek ocznych. Charakterystyczne przebrania stały się jednym z głównych elementów wizerunku grupy, która bardzo często zaskakiwała publiczność unikatowymi koncertami wykraczającymi poza promocję najnowszych albumów.
Twórczość artystów, w tym takie płyty jak: „Eskimo” (1978), „God In Three Persons” (1988), „Gingerbread Man” (1994), „Demons Dance Alone” (2002), „The Bunny Boy” czy najnowsze „The Ghost Of „Hope” (2017) zdobywała uznanie krytyków i publiczności. Zespół jest znany również z budzących skrajne emocje, dziś już klasycznych teledysków, m.in. „Third Reich 'n Roll”, „Constantinople” czy „Act Of Being Polite”.
Po kilkuletnim okresie świętowania 40. rocznicy powstania grupy, The Residents powracają z nowym, spektakularnym programem „In Between Dreams”. Jest to spektakl pełen muzyki, ale stworzony z teatralnym podejściem. Choć jak zwykle w przypadku The Resident, najnowszy program owiany jest tajemnicą, rzecznik grupy zdradził kilka informacji na temat projektu: „„In Between Dreams” dodaje nowy materiał do listy blisko 500 utworów. The Residents zapraszają swoich widzów do ucieczki do krainy snów, gdzie akt stawiania pytań przewyższa sztukę odpowiedzi. Co czeka między snami? Czy świadomość przynosi rzeczywistość, czy może złudzenie zwane życiem?”
Zespół, któremu zależało na ukryciu tożsamości swoich członków paradoksalnie stworzył jeden z bardziej rozpoznawalnych wizerunków medialnych. Grupa, której teledyski trafiły do muzeum sztuki współczesnej, funkcjonuje dziś na zasadach rockowej legendy. The Residents mają nawet własną Izbę Pamięci – Muzeum Oka w Berlinie. Kolejne pokolenia fanów formacji są przyciągane przez oryginalną twórczość, która może być kontynuowana nawet w przypadku absencji kluczowych muzyków i kompozytorów. Czy to nie doskonały pomysł na artystyczną nieśmiertelność?
The Residents wystąpią podczas 9. Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit. Koncert odbędzie się w sobotę, 28 października w łódzkim Klubie Wytwórnia.

Zdjęcia: mat. pras. The Residents


Marek Biliński
marek bilinski soundeditJeden z najbardziej znanych polskich kompozytorów, pionier muzyki elektronicznej w Polsce. Instrumentalista wykorzystujący najnowsze oraz klasyczne elektroniczne instrumenty klawiszowe. Kompozycje artysty wywodzą się z najlepszych standardów muzyki klasycznej i romantycznej. Jego talent, wiedza, wyobraźnia łączą tradycję z wizją współczesnych dźwięków świata.
Marek Biliński urodził się w 1953 r. w Szczecinie. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu. Artysta szkołę muzyczną rozpoczął w klasie skrzypiec, później interesował się i grał na fortepianie, klarnecie, kontrabasie, perkusji oraz gitarze basowej. Podczas studiów Biliński zaczął grywać muzykę jazzową oraz rockową. Interesował się wykorzystaniem instrumentów elektronicznych w muzyce, czego wynikiem było powstanie zespołu Heam. Artysta występował z grupą w połowie lat 70. W 1980 roku został członkiem formacji Bank.
Muzyk popularność solową w Polsce zdobył bestsellerowym albumem „Ogród Króla Świtu” oraz wideoklipem „Ucieczka z Tropiku”, który przez telewidzów uznany został najlepszym klipem roku 1984. W tym czasie Marek Biliński miał już na koncie kolejną „złotą płytę” oraz szereg koncertów w kraju i za granicą. Artysta występował m.in. w: Berlinie, Hamburgu, Bremie, Pradze, Moskwie czy Kuwejcie. W plebiscytach na najpopularniejszego instrumentalistę przez pięć kolejnych lat (1981 – 1985) zajmował pierwsze miejsce.
Lata 1986 – 1990 Biliński spędził w Kuwejcie, gdzie pracował jako wykładowca w Akademii Muzycznej. Okres ten zaowocował kompozycjami z wpływami muzyki arabskiej. Z powstałych w tych latach utworów artysty, w Polsce najbardziej znana była fantazja symfoniczna „Twarze Pustyni”. Numer ten miał uświetnić obchody 30-lecia niepodległości Kuwejtu, lecz agresja Iraku uniemożliwiła realizację przedsięwzięcia. Po wojnie w Zatoce Perskiej „Twarze Pustyni” wraz z diaporamą fotografika Jacka Woźniaka reprezentowały Kuwejt na Światowej Wystawie EXPO ’92 w Sewilli.
Po powrocie do Polski Marek Biliński nagrał m.in. album „Dziecko Słońca” oraz recital dla TVP2 – „Muzyczne opowiadania”. Jako kompozytor, muzyk i juror był częstym gościem audycji radiowych i telewizyjnych. Ukazały się także kompaktowe reedycje wszystkich wydanych wcześniej albumów Bilińskiego. Jego muzyka pojawiła się w filmach (m.in. „Przyjaciel wesołego diabła” i „Bliskie spotkania z wesołym diabłem”), jak również w teleturnieju – „Koło Fortuny”, podczas Gali Wręczenia Nagród Polskiego Przemysłu Fonograficznego – „Fryderyk ’96, ’97” i na przeróżnych płytach CD w kraju i na świecie.
W plebiscycie czytelników „Naj, Naj, 1995...” branżowego pisma „Muzyk”, Biliński został uznany najlepszym kompozytorem i najlepszym wirtuozem syntezatorów. Artysta jako jeden z pierwszych w kraju i w tej części Europy, idąc śladami Jeana Michela Jarre’a, zagrał wielkie plenerowe koncerty łączące w sobie muzykę i światło (w Szczecinie w 1993 r. i w Krakowie w 1994 r.), które oglądało łącznie blisko 50 000 widzów.
Marek Biliński ma na koncie siedem albumów studyjnych i nadal jest aktywnym muzykiem, który regularnie występuje w Polsce i za granicą. Ostatnie płyty wydane przez artystę to album zatytułowany „Best of the Best”, który premierę miał w 2014 r. oraz krążek „Life is Music”. Ten drugi to podwójny album live wydany na płycie DVD i CD, w skład którego wchodzi szczeciński koncert Marka Bilińskiego z 2015 r.
Marek Biliński wystąpi podczas 9. edycji Festiwalu Soundedit. Koncert odbędzie się w sobotę, 28 października w Klubie Wytwórnia. Podczas uroczystej Gali artysta odbierze nagrodę „Człowieka ze Złotym Uchem” za „pionierskie dokonania w dziedzinie produkcji muzycznej”.
Zdjęcie: Magda Olcho-Bauza

sobota, 24 czerwiec 2017 07:20
Czytaj więcej...

StC czerwic 2017Zachęcamy do zapoznania się z muzyką nowej łódzkiej formacji Smash The Crash.

Zespół porusza się wokół muzyki jazz-rockowej, choć nieobce są muzykom podróże w inne rejony muzyki, także i progrockowej. Łódzki kwartet obrał sobie bardzo ciekawą drogę promocji, co jakiś czas zapraszając swych fanów na koncerty w... internetowej sieci! I właśnie 30 czerwca będziecie mogli wziąć udział w ich "koncercie" nie wychodząc z domu i włączając specjalny kanał video! "wstęp" na koncert jest rzecz jasna bezpłatny :) Szczegóły w "wydarzeniu" na Facebooku:

https://www.facebook.com/events/1200089400136887/

Można przyjąć, że zespół powstał „formalnie” pod nazwą Smash the Crash w marcu 2017, choć korespondencyjnie zaczął działać w styczniu 2017. Wszystko zaczęło się od solowego projektu i albumu „Soundscapes” wydanego przez Rafała Szewczyka w listopadzie 2016 roku – materiał ukazał się po bardzo długiej przerwie w muzykowaniu Rafała i chyba we właściwym czasie na zainteresowanie pozostałych muzyków tą muzyczną drogą…

"Chcemy robić muzykę, która sprawia nam frajdę – oto podstawowe motto zespołu. Można się zatem spodziewać bardzo różnorodnej jazz – rockowej stylistyki, głównie muzyki instrumentalnej, prostych i złożonych kompozycji oraz aranżacji a w przypadku nagrań udziału znamienitych muzycznych przyjaciół. Zapraszamy do środka …Smash it!"

Smash the Crash bandZespół Smash The Crash tworzą:

Marcin Błasiak - bas

Michał Karkusiński - klawisze

Łukasz Moszczyński - perkusja

Rafał Szewczyk - gitary

 

czwartek, 22 czerwiec 2017 19:54
Czytaj więcej...

Niedawno ukazał się teledysk do “From The Flame”, pierwszego singla z nadchodzącego albumu Leprous. Ujawniono też listę utworów z płyty „Malina”. Norweski Leprous rozpoczyna promocję długo oczekiwanej, piątej płyty studyjnej, która ukaże się 25.08.17, nakładem InsideOutMusic.
Poniżej znajdziecie link do teledysku do “From The Flame”:
Klip został wyreżyserowany przez Davida Solbjørga z Twitchy Films, który skomentował go następująco: „Praca z Leprous jest zawsze wesoła i wymagająca. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie specjalnego sprzętu, by uzyskać tak bardzo atmosferyczne ujęcia, na ile tylko pozwalały trudne warunki w słabym oświetleniu”.
Z kolei tak skomentowali singiel sami członkowie zespołu: „“From The Flame” to zdecydowanie jeden z naszych ulubionych utworów na albumie, jest chwytliwy i ma łatwe do zapamiętania melodie. Chociaż brzmi pompatycznie i przystępnie, ma w sobie również coś organicznego i pewną głębię. Jesteśmy bardzo dumni z naszego nowego dziecka i uważamy, że bardzo dobrze reprezentuje ono Leprous AD 2017!”

Poniżej lista utworów:

LEPROUS – “Malina”:leprous news
1. Bonneville
2. Stuck
3. From The Flame
4. Captive
5. Illuminate
6. Leashes
7. Mirage
8. Malina
9. Coma
10. The Weight Of Disaster
11. The Last Milestone

“Malina” będzie dostępna jako jewelcase CD oraz w formie plików do ściągnięcia, ale również jako limitowany mediabook CD (z powiększoną książeczką oraz dodatkowym utworem “Root”) i podwójny album na płytach winylowych (z plakatem, dodatkowym utworem “Root” oraz pełnym albumem na płycie CD).
“Malina” jest już dostępna jako cyfrowy pre-order: http://smarturl.it/LeprousMalina
Po zakończeniu spektakularnej trasy koncertowej po Europie u boku swoich kolegów z wytwórni z Devin Townsend Project, Leprous zakończył pracę nad albumem “Malina” z producentem Davidem Castillo w studiu Ghost Ward Studio w Szwecji. Za miksowanie materiału ponownie odpowiedzialny był Jens Bogren z Fascination Street Studios, również ze Szwecji. Autorem okładki płyty jest Corey Meyers.
W ramach promocji “Malina”, Leprous ruszy w długą trasę koncertową po Europie jako główna gwiazda. U ich boku znajdzie się specjalny gość – pochodzący z Islandii Agent Fresco, a także australijska AlithiA oraz rodacy Leprous – zespół Astrosaur.
Poniżej lista potwierdzonych koncertów:

LEPROUS, Agent Fresco, AlithiA & Astrosaur – European Tour:
28.10.2017 Kopenhaga (Dania) – Pumpehuset
29.10.2017 Hamburg (Niemcy) – Logo
30.10.2017 Kolonia (Niemcy) – Luxor
31.10.2017 Esch (Luksemburg) – Rockhal
01.11.2017 Haarlem (Holandia) – Patronaat
02.11.2017 Londyn (Wielka Brytania) – The Dome
03.11.2017 Dublin (Irlandia) – Voodoo Lounge
04.11.2017 Leeds (Wielka Brytania) – Damnation Festival
05.11.2017 Vosselaar (Belgia) – Biebob
06.11.2017 Paris (Francja) – Trabendo
07.11.2017 Nantes (Francja) – Barakason
08.11.2017 Bordeaux (Francja) – Rocher Palmer
11.11.2017 Tuluza (Francja) – Le Metronum
12.11.2017 Marsylia (Francja) – Le Moulin
13.11.2017 Mediolan (Włochy) – Magnolia
14.11.2017 Lion (Francja) – CCO Villeurbanne
15.11.2017 Winterthur (Szwajcaria) – Salzhaus
16.11.2017 Colmar (Francja) – Grillen
17.11.2017 Monachium (Niemcy) – Backstage Halle
18.11.2017 Wiedeń (Austria) – Szene
19.11.2017 Budapeszt (Węgry) – A38
20.11.2017 Praga (Czechy) – Rock Café
21.11.2017 Warszawa (Polska) – Proxima
22.11.2017 Berlin (Niemcy) – Musik & Frieden

Kolejne daty zostaną jeszcze ogłoszone.

W zeszłym roku LEPROUS wydał swój pierwszy materiał koncertowy ‘Live at Rockefeller Music Hall’, zarejestrowany w ich rodzinnym Oslo. Poniżej kilka próbek możliwości zespołu na żywo:



Poprzedni album Leprous, wydany w 2015 roku ‘The Congregation’ znalazł się na listach najlepiej sprzedających się albumów w kilku europejskich krajach, osiągając: 78. miejsce w Niemczech, 66. w Holandii, 167. w Belgii i 39. w Finlandii.

LEPROUS online:
www.leprous.net
www.leprous.net/mobile (mobile website)
www.facebook.com/leprousband
www.youtube.com/leprouschannel

czwartek, 22 czerwiec 2017 20:10
Czytaj więcej...

Progresja z wielką przyjemnością zaprasza na trzy koncerty zespołu Ulver, które odbędą jesienią: w Gdańsku (26.11), Warszawie (27. 11) i we Wrocławiu (28.11).
Norweskie wilki Kristoffera Rygga powracają do Polski z nowym projektem, nowym materiałem i nową produkcją. Grupa słynąca z tego, że każdy kolejny album jest muzycznym zaskoczeniem dla fanów i odbija się szerokim echem w muzycznym świecie w pełni zasługuje na miano eksperymentalnej. Ulver nie boi się zmian ani drastycznych rewolucji stylowych, podkreślając tym swoją własną muzyczną filozofię.
W 1993 roku zadebiutowali blackmetalowym albumem Bergtatt, jednak nie dali się zaszufladkować i szybko pokazali, że ich styl wykracza poza metal, folk, a nawet rock. Eksperymentalne podróże Ulvera to także inspiracje muzyką progresywną, symfoniczną, akustycznymi brzmieniami, a jak pokazali na ostatniej płycie także synthpopem.
W 1998 roku lider i wokalista Norwegów Kristoffer Rygg stworzył własną wytwórnię płytową Jester Records, która stała się muzycznym laboratorium zespołu. W 2009 r. w grupie zaszła kolejna ważna zmiana. Do Ulvera dołączył brytyjski multiinstrumentalista Daniel O'Sullivan. W tym samym roku zespół wrócił do koncertowania i to nie w byle jakim stylu, bo wystąpił m.in. w Norweskiej Operze Narodowej.
Kolejne lata przyniosły Ulverowi ponad pół miliona sprzedanych płyt oraz liczne nagrody m.in. NATT&DAG za najlepszy występ na żywo w 2011 r. oraz nominację do Norweskiej Nagrody Grammy, Spellemannsprisen w kategorii Album Roku za „Shadows of the Sun” (2008).
Najnowsze dzieło grupy to album „The Assassination of Julius Caesar”, który jak każda kolejna płyta budzi emocje, czasem kontrowersje i jest szeroko dyskutowana przez fanów. Inspirowany sythpopem i muzyką lat 80-tych krążek jednych zachwyca, podczas gdy dla innych romans z muzyką pop jest poważnym zarzutem. To czego nie można powiedzieć o tej płycie to to, że przejdzie ona bez echa.
Zaskakujący muzycznie Ulver to także koncertowa uczta w każdej kolejnej odsłonie. Nie ma dwóch takich samych tras Ulvera i kto widział choćby dwa koncerty tej grupy podpisze się pod tym obiema rękami. Muzycznych show tego zespołu po prostu nie można ominąć!
Bilety dostępne w klubach: Progresja, B90 i A2, przez stronę progresja.com oraz eventim, a także w sieci salonów Empik, Saturn i Media Markt.

ulver

B90, Gdańsk
26 listopada 2017
ceny biletów: 99 zł w przedsprzedaży i 119 zł w dniu koncertu

Progresja, Warszawa
27 listopada 2017
ceny biletów: zwykłe 100 zł w przedsprzedaży i 120 zł w dniu koncertu | kolekcjonerskie 103 zł w przedsprzedaży i 123 zł w dniu koncertu

A2, Wrocław
28 listopada 2017
ceny biletów: zwykłe 100 zł w przedsprzedaży i 120 zł w dniu koncertu | kolekcjonerskie 103 zł w przedsprzedaży i 123 zł w dniu koncertu

wtorek, 13 czerwiec 2017 16:47
Czytaj więcej...

leprousNa scenie muzycznej, na której ciężko jest się wyróżnić i stworzyć coś naprawdę wyjątkowego, pojawia się czasem diament.
2017 to rok świetnego powrotu LEPROUS! Na scenie muzycznej zespół ten ugruntował swoją pozycję, nieuchronnie zdobywając pozycję lidera sceny. Wyszedł z cienia i rósł w siłę dzięki wyprzedanym koncertom na europejskiej trasie Devina Townsenda. Dzięki tym koncertom chłopaki zyskali nowych fanów, a wypełnione po brzegi sale koncertowe mówią same za siebie – są już na językach wielu i gotowi na następny rozdział w karierze. LEPROUS nie każe nam długo na siebie czekać - powraca pod koniec 2017 roku z nowym albumem oraz największą jak do tej pory trasą koncertową. Ich islandzcy bracia, Agent Fresco, dołączą jako goście specjalni. W roli supportu zobaczymy zespoły AlithiA oraz Astrosaur.
Einar Solberg o nowym albumie:
"Ten album jest idealnym przykładem tego, jak początkowy zamysł na płytę może się całkowicie różnić od efektu końcowego. Zaczęliśmy go pisać z takim samym planem, jaki mieliśmy podczas tworzenia „The Congregation”. Z czasem zrozumieliśmy, że szukamy bardziej żywego, organicznego i dynamicznego brzmienia. Jesteśmy z tego albumu szaleńczo dumni i nie możemy się doczekać, kiedy będziecie mogli go usłyszeć.”

LEPROUS Warszawa, 21.11.2017, Warszawa, Klub Proxima
Gość specjalny: AGENT FRESCO
Support: AlithiA oraz Astrosaur
Bilety w cenie 55 zł dostępne będą w sprzedaży od 19.05.2017 od godz. 10:00 na LiveNation.pl i stodola.pl
Otwarcie bram: 18:00

Źródło: Live Nation Polska

niedziela, 28 maj 2017 19:59
Czytaj więcej...

 

 

 

Jeden z najpopularniejszych współcześnie amerykańskich zespołów metalowych - Mastodon, wystąpi na jedynym koncercie w Polsce! Koncert będzie miał miejsce w klubie B90 w Gdańsku już 4 lipca tego roku. Wraz z organizatorem Knock Out Production serdecznie zapraszamy na to wydarzenie!

Powstały w 2000 roku amerykański kwartet wystąpi w Polsce podczas najbliższej, letniej trasy po Europie. Grupa przyjedzie do nas promować swój najnowszy album „Emperor Of Sand”. W Gdańsku z pewnością nie zabraknie również utworów znanych z wcześniejszych albumów grupy, takich jak: „Once More 'Round The Sun” czy „Leviathan”. Sprawdźcie nasz recenjzę albumu "Emperor Of Sand" tutaj: KLIK

Mastodon Gdańsk B90 4 lipca 2017

Są takie zespoły, na których płyty i koncerty czeka się z wielkim podnieceniem. Powstały w 2000 roku w Atlancie kwartet Mastodon, do takich wykonawców należy. Zaczynali od surowego, ciekawie zaaranżowanego sludge'u z elementami muzyki, którą źródła najczęściej nazywają progresywnym metalem (płyty "Remission", "Leviathan"), by trzecim albumem, "Blood Mountain", zademonstrować wielką sympatię do stonera i bardziej klarownego, głębszego brzmienia. A potem porozstawiali wszystkich po ścianach koncepcyjnym dziełem "Crack The Skye" z 2009 roku. Płyta otarła się o pierwszą dziesiątkę "Billboardu". Nie, żeby Mastodon pożądał mainstreamowej popularności, ale uznanie ze strony głównego nurtu jest godne odnotowania. Przejawiło się ono również w trzech nominacjach do Grammy. (nasza recenzja "Crack The Skye" tutaj: KLIK)

Po 2009 roku Mastodon bezdyskusyjnie gra w pierwszej lidze sceny metalowej. Status ten zawdzięcza również nieco mniej eksperymentalnym płytom "The Hunter" (nominacja do Grammy za kawałek "Curl Of The Burl") i "Once More 'Round The Sun" (nominacja do Grammy za "High Road"). Grali już u nas, głównie na festiwalach, raz w klubie. W klubie pojawią się również tym razem, promując kolejną płytę, "Emperor Of Sand".

Brann Dailor (perkusja, wokal), Brent Hinds (wokal, gitara), Bill Kelliher (gitara rytmiczna, wokal) i Troy Sanders (wokal, gitara basowa, klawisze) potrafią stworzyć wyjątkową atmosferę podczas występu. Jak na muzycznych wizjonerów przystało.


MASTODON +support

Kiedy: 4 lipca (wtorek) 2017
Gdzie: Gdańsk @ B90, ul. Doki 1
Bilety: 105 zł – przedsprzedaż, 120 zł – w dniu koncertu

Bilety:
www.knockoutprod.net/sklep (druki kolekcjonerskie)
www.tickets.soundrive.pl

Informujemy, że zamówione bilety kolekcjonerskie zostaną wysłane po ich wydrukowaniu, czyli ok. 1-2 tyg od ogłoszenia sprzedaży biletów.

 

 

 

 

środa, 24 maj 2017 18:28
Czytaj więcej...

Już 16 maja swoje siódme urodziny obchodzić będzie jedna z ważniejszych inicjatyw promujących muzykę post rockową w Polsce - "Post-rock PL". Dwa dni później w warszawskim klubie Chmury odbędzie się urodzinowy koncert, podczas którego wystąpią The Best Pessimist (Ukraina) i Set and Setting (USA). Wydarzenie pod patronatem ProgRock.org.pl będzie pierwszym w Polsce występem ukraińskiego projektu dowodzonego przez Sergeya Luneva.

THE BEST PESSIMIST

The Best PessimistObecnie The Best Pessimist wymieniany jest obok I Am Waiting For You Last Summer jako jeden z najważniejszych przedstawicieli muzyki post rockowej ze wschodu Europy i Rosji. Jednoosobowy projekt dowodzony przez Sergeya Luneva powstał w 2009 roku na bazie inspiracji muzyką The American Dollar czy Mono. Przez osiem lat działalności The Best Pessimist wydał cztery pełnowymiarowe albumy oraz dwie EP-ki. Cała dyskografia charakteryzuje się nastrojowymi brzmieniami, opartymi na delikatnych gitarach, pianinie lub klawiszach. Wszystkie te elementy wspólnie tworzą bardzo klimatyczną atmosferę eksperymentalnej muzyki, która w znakomity sposób samymi tylko dźwiękami zdaje się opowiadać barwne historie. Grupa na koncertach prezentuje się w składzie czteroosobowym.

The Best Pessimist:
- Facebook: www.facebook.com/thebestpessimist 
- Bandcamp (pełna dyskografia): www.thebestpessimist.bandcamp.com 


SET AND SETTING

Set & setting – pojęcie obejmujące nastawienie psychiczne, okoliczności i otoczenie podczas doświadczenia psychodelicznego. Dokładnie takie doświadczenie czeka Was podczas występu kwintetu z Florydy. Zespół sięga w swoich inspiracjach nieco dalej niż typowi przedstawiciele nurtu. Grupa nagrywa zarówno utwory ocierające się o cięższy post-metal, jak i kompozycje oparte na pięknych post-rockowych melodiach. Pod koniec stycznia 2017 roku formacja wydała swój trzeci album, zatytułowany "Reflectionless", który z miejsca zebrał bardzo dobre recenzje. Set and Setting jest idealną propozycją dla fanów takich grup jak Russian Circles, The Ocean czy Pelican.

Set and Setting:
- Facebook: www.facebook.com/setandsetting 
- Bandcamp (pełna dyskografia): www.setandsetting.bandcamp.com 


Organizatorem koncertu jest Post-Rock PL, który powstał w maju 2010 roku jako inicjatywa promująca wydarzenia i zespoły z gatunku. Obecnie jest największą polską stroną na Facebooku o post-rocku i bliskich jemu gatunkach. Od czerwca 2011 roku jego działalność poszerzyła się o organizację koncertów - nie tylko post-rockowych zespołów, ale także grup ze scen hardcore i post-hardcore. W ciągu siedmiu lat pod szyldem Post-rock PL odbyło się blisko 60 koncertów. W marcu 2015 roku Post-rock PL zorganizował w klubie Progresja mini festiwal Expect Delays Fest, na który bilety zostały wyprzedane. 

Na organizowanych przez Post-rock PL koncertach wystąpili m.in. If These Trees Could Talk, Agalloch, Alcest, Mono, Caspian, This Will Destroy You, Jakob, Rosetta, Amenra, Altar Of Plagues, Sleepmakeswaves, Skyharbor, Our Last Night, Defeater, Being As An Ocean, Stick To Your Guns czy Deez Nuts, a także czołówka polskiej sceny instrumentalnej – m.in. Tides From Nebula, Spoiwo, Besides, Thaw, Entropia, Merkabah i Sounds Like The End Of The World.

Post-rock PL ma na koncie także trzy kompilacje, na których znalazły się utwory wyłącznie polskich zespołów i projektów. Wydawnictwa dostępne są na stronie: www.post-rockpl.bandcamp.com.

7 urodziny Post-Rock PL

18 MAJA 2017 - The Best Pessimist + Set And Setting

Gdzie: Klub Chmury (ul. 11 listopada 22, Praga, Warszawa)
Kiedy: 18 maja 2017

Bilety:
- Salony EMPIK
- Bilety24.pl - bit.ly/tbpwwa
- GoOut - bit.ly/2mJfAmr
- eBilet.pl - bit.ly/2nB9phR 

 

Facebook: wydarzenie

niedziela, 14 maj 2017 11:37
Czytaj więcej...

the pineapple thief js 230916Wydawnictwo Rock-Serwis Piotr Kosiński z nieukrywaną radością zaprasza na koncerty

THE PINEAPPLE THIEF z gościnnym udziałem perkusisty GAVINA HARRISONA (King Crimson, ex-Porcupine Tree)

7.09.2017 WARSZAWA, Progresja, 20:00
8.09.2017 KRAKÓW, Kwadrat, 20:00


Potęga muzyki rodzi się w sercu. Choć stwierdzenie to może wydać się banalne, w przypadku brytyjskiego zespołu The Pineapple Thief sprawdziło się jak żadne inne. Jego pełne emocji, rozmachu i wyobraźni utwory już od blisko dwudziestu lat zachwycają fanów na całym świecie.

The Pineapple Thief, indie/post-progrockowy zespół z Wielkiej Brytanii, jest muzycznym dzieckiem frontmana Bruce'a Soorda, który stworzył ten projekt w 1999 roku w Yeovil w hrabstwie Somerset. Bruce początkowo pracował sam i był przekonany, że nagra tylko jeden album. Nazwę zespołu zaczerpnął z filmu "Magia Batistów" z 1997 roku, w którym główną rolę zagrał Samuel L. Jackson. Z pewnością nie przewidział bardzo pozytywnych recenzji i ciepłej reakcji publiczności, z którymi spotykało się każde nowe wydawnictwo formacji. Debiutancki album The Pineapple Thief, "Abducting the Unicorn", ukazał się w 1999 roku. Początkowo nosił tytuł "Abducted at Birth", lecz zmieniono go, by nawiązać do poprzedniego zespołu Soorda, Vulgar Unicorn. Na płycie rozbrzmiewał eksperymentalny soul, kryjący w warstwie dźwiękowej syntezatory, riffy i partie wokalne przywołujące skojarzenia z Thomem Yorke czy Stevenem Wilsonem.

Z każdym nowym albumem porównań do Radiohead i Porcupine Tree tylko przybywało. Po "137" z 2002 i "Variations on a Dream" z 2003 roku Bruce Soord doszedł do wniosku, że The Pineapple Thief ma przed sobą całkiem obiecującą przyszłość. Zaprosił więc do współpracy basistę Jona Sykesa, gitarzystę Wayne'a Higginsa, perkusistę Keitha Harrisona i klawiszowca Matta O'Leary'ego. Już w pięcioosobowym składzie nagrali czwarty album "12 Stories Down", który później przearanżowali i nagrali na nowo jako "10 Stories Down". Poszerzony skład wpłynął oczywiście na brzmienie grupy. Bogate warstwy instrumentalne i ostrzejsze wykonanie tworzyły niepowtarzalną atmosferę, co z kolei wywołało porównania z Muse. W tym czasie z zespołem rozstał się O'Leary, a zastąpił go Steve Kitch, producent "Stories". W 2006 roku ukazał się piąty album grupy "Little Man", podtrzymując tym samym tradycję nagrywania co roku nowej płyty. To znacznie spokojniejszy i bardziej introwertyczny album od poprzednich - zespół miał na nim okazję pobawić się nastrojem i poszerzyć brzmienie o orkiestrowe wstawki.

Po premierze albumu "What We Have Sown" w 2007 roku zespół rozstał się ze swoją dotychczasową wytwórnią Cyclops Records i podpisał kontrakt z Kscope. Choć był to przełomowy krok w historii The Pineapple Thief, nie obyło się bez przetasowań w składzie. W 2008 roku gitarzysta Wayne Higgins podjął decyzję o odejściu z zespołu tuż przed premierą "Tightly Unwound". Na tym albumie znalazł się 15-minutowy utwór "Too Much to Lose", najdłuższy w dotychczasowej karierze grupy. Sama płyta zebrała entuzjastyczne recenzje, a w 2009 roku ukazały się dwie EP-ki z utworami zarejestrowanymi podczas sesji do "Unwound". Po dziesięciu latach działalności i nagraniu siedmiu albumów studyjnych członkowie zespołu zdecydowali się na wydanie retrospektywnej kompilacji, "3000 Days", na której znalazły się zremasterowane wersje 20 utworów. Kolejne propozycje zespołu to ósmy, ostrzejszy album "Someone Here Is Missing", EP-ka "Show A Little Love" i "Someone Here Is Live". Rok 2011 po raz pierwszy od dekady upłynął bez nowego wydawnictwa The Pineapple Thief. Zespół nadrobił to z nawiązką rok później wydawnictwami "All the Wars", EP-ką "Build a World" i "Live at the O3". W 2014 roku z grupą rozstał się perkusista Keith Harrison, którego zastąpił Dan Osborne. Siedem miesięcy później ukazała się nastrojowa "Magnolia", która przyniosła zespołowi najwyższe miejsce w brytyjskich notowaniach bestsellerów.

Do pracy nad jedenastym albumem, "Your Wilderness" z 2016 roku muzycy zaprosili znakomitego perkusistę Gavina Harriosna (Porcupine Tree, King Crimson), Johna Helliwella z Supertramp , który zagrał na klarnecie w utworze "Fend for Yourself" i Geoffreya Richardsona (Caravan) z kwartetem smyczkowym. Gavin Harrison nagrał partie perkusji w swoim własnym studiu, a kwartet smyczkowy zarejestrowano w studiu Richardsona w Canterbury. Całość zmiksowali i wyprodukowali Bruce Soord i Steve Kitch.

Na początku 2017 roku zespół (z Gavinem Harrisonem na perkusji) udał się na krótkie europejskie tournee, które zakończyło się nadspodziewanym sukcesem, zarówno artystycznym, jak i frekwencyjnym. Jeden z koncertów został zarejestrowany i sfilmowany z myślą o przyszłym wydawnictwie blu-ray. Muzycy zachęceni świetnym przyjęciem na koncertach postanowili zaaranżować drugą część trasy, która rozpocznie się we wrześniu dwoma koncertami w Polsce.

Podczas zbliżającej się trasy zespół zagra w całości nowy album "Your Wilderness" oraz opracowane na nowo ulubione przez fanów utwory ze swojego katalogu. Na scenie towarzyszyć mu będą Gavin Harrison i gitarzysta Darran Charles (z grupy Godsticks).

"Nie możemy się doczekać, żeby znów wyruszyć w trasę!, powiedział lider Bruce Soord. Sam jestem ogromnie podekscytowany myślą, że fani będą mieli okazję zobaczyć i usłyszeć ten fantastyczny skład. Dzięki Darranowi i Gavinowi ten zespół zyskał nowy, wspaniały wymiar."

Bruce Soord ma na swoim koncie także współpracę z Wisdom of Crowds (z Jonasem Renske z Katatonii) i Katatonią (dołączył do zespołu podczas akustycznej trasy w 2014 roku); stworzył też remiksy 5.1 dla wykonawców takich jak Opeth, TesseracT, Tim Bowness i Katatonia. W 2015 roku nakładem wytwórni Kscope ukazał się też jego debiutancki album solowy.

SKŁAD ZESPOŁU
Bruce Soord - vocals, guitars
Jon Sykes - bass
Steve Kitch - keyboards
Gavin Harrison - drums
Darran Charles - guitar

WYBRANA DYSKOGRAFIA
Abducting the Unicorn (1999)
137 (2002)
Variations On A Dream (2003)
10 Stories Down (2005)
Little Man (2006)
What We Have Sown (2007)
Tightly Unwound (2008)
Someone Here Is Missing (2010)
All The Wars (2012)
Magnolia (2014)
Your Wilderness (2016)

Bilety w sprzedaży na WWW.ROCKSERWIS.PL oraz w punktach i na stronach TICKETPRO.PL i EVENTIM.PL
Bilety w sprzedaży od 12.05.2017
CENY BILETÓW: 99,00zł (przedsprzedaż) / 110,00zł (w dniu koncertu)

czwartek, 11 maj 2017 15:43
Czytaj więcej...

NOWA TRASA - NOWA FASCYNUJĄCA OPRAWA KONCERTÓW - NOWY ALBUM - TEN SAM ZNAKOMITY STEVEN WILSON!


wilson18STEVEN WILSON with band - "To The Bone Tour 2018"

17.02.2018, Zabrze, Dom Muzyki i Tańca, godz. 20:00
18.02.2018, Poznań, Sala Ziemi, godz. 20:00
Bilety w sprzedaży na WWW.ROCKSERWIS.PL oraz w punktach i na stronach TICKETPRO.PL i EVENTIM.PL

Bilety w sprzedaży od 15.05.2017
CENY BILETÓW: od 119,00 do 249,00zł


To będzie jedno z najważniejszych muzycznych wydarzeń 2018 roku! Dwie znakomite sale koncertowe gościć będą Stevena Wilsona wraz z zespołem. A wszystko w ramach trasy promującej planowany do wydania w sierpniu, nowy solowy album artysty "To The Bone".

Tradycyjnie możemy oczekiwać na nową oszałamiającą oprawę wizualną koncertów i... znaczącego gościa - izraelską wokalistkę Ninet Tayeb, która wzięła udział w sesjach do nowego albumu. Ninet znana jest już części fanów, gdyż pojawiła się na kilku koncertach poprzedniej trasy.

Steven Wilson to obecnie jedna z najważniejszych postaci na scenie muzycznej. Człowiek-instytucja, rozpoznawalny nie tylko przez fanów rocka progresywnego. Kompozytor, multiinstrumentalista, wokalista i producent, od ponad ćwierćwiecza czaruje słuchaczy swoimi pomysłami. Lider Porcupine Tree, filar takich projektów, jak No-Man, Blackfield, Bass Communion, Storm Corrosion. Muzyk solowy, artysta poszukujący, nie spoczywający na laurach. Zawsze zapracowany, ciągle w biegu, muzyczny innowator i dla wielu odnowiciel formuły rocka progresywnego. Ikona współczesnego rocka, szczery i konsekwentny w działaniu, poruszający się z taką samą swobodą po obszarze space rocka, muzyki elektronicznej, jazzu, popu, psychodelii, rave'u, muzyki filmowej, metalu i ambientu. Tworzący muzykę wysoce oryginalną, pełną głębi i pobudzającą wyobraźnię słuchacza. Wrażliwy artysta, który często daje się poznać jako czujny obserwator współczesnej kultury oraz zjawisk popkulturowych. Zainteresowany innymi dziedzinami sztuki (film, literatura, sztuki wizualne, teatr). Pomimo, że nie udało mu się zrealizować filmu opartego na scenariuszu Deadwing, Steven Wilson nie zrezygnował z odciśnięcia swego piętna na niwie X Muzy. Dokument Insurgentes, który według zapowiedzi artysty miał być "surrealistycznym kinem drogi", tak naprawdę stał się istotnym głosem w dyskusji o roli muzyka, kreatora we współczesnym świecie zdominowanym przez social media i kulturę cyfrową.

Nie sposób wymienić wszystkich projektów, do których powstania się przyczynił. Dokonaniami Stevena Wilsona można obdzielić co najmniej kilkadziesiąt różnych zespołów. Sam artysta żartuje, że stracił już rachubę w nagraniu ilu płyt uczestniczył jako muzyk, producent czy realizator dźwięku. Wilson nagrał łącznie w różnych składach, ponad setkę płyt długogrających i wyprodukował kilkadziesiąt albumów utrzymanych w rozmaitych konwencjach muzycznych. Od kilku lat z sukcesem specjalizuje się w miksach 5.1 klasycznych albumów rockowych (m.in.: King Crimson, Caravan, Jethro Tull, Emerson Lake And Palmer, XTC, Yes, Tears For Fears, Gentle Giant, Opeth, Marillion). Jego praca w studio nagraniowym zaowocowała czterema nominacjami do nagrody Grammy w kategorii "dźwięk przestrzenny". We wrześniu 2012 roku otrzymał nagrodę The Guiding Light brytyjskiego Prog Magazine. Steven Wilson jest, jak określiła kapituła nagrody "artystą przełamującym granice". Współpracował z Fishem, Jordanem Rudessem, Anją Garbarek, grupami Opeth, Anathema, a nie tak dawno temu razem z Mariuszem Dudą (Riverside, Lunatic Soul) nagrał utwór, z którego zyski obaj muzycy przekazali na cele charytatywne.

Pod koniec lat 80. ubiegłego stulecia założył z wokalistą Timem Bownessem zespół No-Man, równocześnie eksperymentując solowo w ramach własnego projektu Porcupine Tree. Ten ostatni z biegiem lat, z tworu "wirtualnego" przemienił się w czteroosobową (a na koncertach pięcioosobową) formację, darzoną wielkim szacunkiem przez fanów, krytyków oraz innych muzyków. W 2013 roku po wydaniu dziesięciu płyt studyjnych zawiesił jej działalność na czas nieokreślony ze względu na poświęcenie się karierze solowej. Z kolei w 2003 roku Wilson założył wraz z izraelskim muzykiem Avivem Geffenem grupę Blackfield, z którą odniósł spory sukces artystyczny i komercyjny.

W 2008 roku Wilson zadebiutował jako artysta solowy albumem Insurgentes, który sam opisał jako "połączenie poezji i melancholii". We wrześniu 2011 roku ukazało się drugie solowe wydawnictwo płytowe artysty (w dodatku podwójne!) zatytułowane Grace For Drowning. Odbiór płyty, jak i towarzyszącej mu solowej trasy koncertowej był wręcz entuzjastyczny. Pamiątką po wielce udanym tournée jest DVD/BD Get All You Deserve. Trzeci album sygnowany nazwiskiem Stevena Wilsona The Raven That Refused To Sing (And Other Stories) spotkał się z równie gorącym przyjęciem fanów i krytyków muzycznych, a towarzysząca wydaniu płyty trasa koncertowa przebiegała niemalże przez cały świat (muzycy odwiedzili m.in. Australię, Argentynę czy Brazylię). Świetnym materiałem dokumentującym rozmach i skalę tournée są wydane w formie książki Twice around the world notki z bloga Theo Travisa - flecisty zespołu Wilsona. Przygotowana wręcz z teatralnym rozmachem trasa koncertowa zgromadziła tysiące fanów, którzy nierzadko musieli obejść się smakiem i często odchodzili od kas biletowych z nosem opuszczonym na kwintę. Wyprzedane sale, brak biletów, entuzjastyczne recenzje oraz zachwyt nad warstwą wizualną spektakli - to wszystko zadziałało na korzyść angielskiego muzyka.

Czwarty solowy album Stevena "Hand.Cannot.Erase" wydany w 2015 roku okazał się jego największym jak do tej pory sukcesem artystycznym i komercyjnym, a wydarzeniu towarzyszyła prawie dwuletnia trasa promocyjna, podczas której ekipa Wilsona aż czterokrotnie (!) zawitała do Polski.

Znakomity skład muzyków pod jakże świetną opieką lidera gwarantuje najwyższą jakość muzycznych wzruszeń. Perfekcyjnie zgrany team, koncertowa hybryda o sześciu głowach i jednym wspólnym ciele po raz kolejny poprowadzi widzów i słuchaczy przez meandry muzycznych barw i krainę dźwięków. Koncerty, a raczej SPEKTAKLE Stevena Wilsona zadziałają na odbiorców w sposób wielopłaszczyznowy poprzez dźwięk, obraz, muzykę i emocje.

Jak zabrzmią utwory z nowej płyty i jakie niespodzianki przygotuje tym razem dla swoich fanów? Zapraszamy w lutym 2018 do Zabrza i Poznania.

An evening with STEVEN WILSON
17.02.2018, Zabrze, Dom Muzyki i Tańca, godz. 20:00
18.02.2018, Poznań, Sala Ziemi, godz. 20:00


WYBRANA DYSKOGRAFIA
Albumy studyjne:
Insurgentes 2009
Grace for Drowning 2011
The Raven That Refused to Sing (And Other Stories) 2013
Hand. Cannot. Erase. 2015
To The Bone 2017

Albumy koncertowe:
Catalogue / Preserve / Amass 2012
Get All You Deserve 2012

Albumy kompilacyjne:
Unreleased Electronic Music Vol. 1 2004
Tape Experiments 1985–86 2010
Cover Version 2014
Transience 2015

EPs:
NSRGNTS RMXS 2009
Drive Home 2013

Steven Wilson w sieci:
Strona www: http://stevenwilsonhq.com/
Facebook: https://www.facebook.com/StevenWilsonHQ?fref=ts
Wytwórnia: http://www.kscopemusic.com/stevenwilson/


opracowała: Agnieszka Lenczewska/Piotr Kosiński

wtorek, 09 maj 2017 15:06
Czytaj więcej...

© Copyright 2007- 2017 - ProgRock.org.pl
10 lat z fanami rocka progresywnego!
Ważne! Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.

Top Desktop version